Pages

Wednesday, June 9, 2010

Pergi Tak Kembali

Hari ini,bangun pagi telah dikejutkan dengan berita pemergian ayahanda tersayang kepada sahabatku,Fatin Hanis.Terduduk sebentar membaca mesej yang diterima sebab baru bangun tidur.Agak kelam-kabut sebab kena bagi makan'anak-anak' sebelum keluar.Buat susu dan bagi minum susu ikut giliran.Aku sendiri tidak dapat menahan sebak ketika memeluk hanis, kerana hidup tanpa ayah di sisi agak perit untuk dilalui.Namun itulah ketentuan Illahi.Setiap yang hidup pasti akan kembali kepada Nya.Terdetik di hatiku,bagaimana agaknya kalau perkara ini terjadi pada aku??Tabahkah aku untuk menghadapinya???Aku berdoa semoga aku diberi peluang untuk membalas jasa ayah dan menggembirakan hatinya sebaik mungkin.Semoga Allah memberi peluang itu kepada aku.Buat sahabatku,bersabarlah. aku tahu kata-kata ini tidak akan dapat mengembalikan yang telah pergi,tetapi semoga ia menjadi azimat untuk kau meneruskan hidupmu tanpa berputus asa dengan apa yang ditakdirkan oleh Allah.

No comments:

Post a Comment