Pages

Friday, January 22, 2010

Maaf yang tak terhingga....


Hari ini berlaku sesuatu yang di luar dugaan aku.Tengahari tadi aku keluar dengan zai.Kali ni aku menggunakan jalan Meru Tambahan.Biasanya aku akan lalu Jalan BAtu Arang.Aku memandu seperti biasa, tak laju pun...kiranya dalam kelajuan sederhana.Aku cuma pandang straight ke depan.Tiba-tiba aku dengar zai mumbling kat sebelah.Dia kata ada monyet kat tepi jalan.Aku memang tak nampak seekor monyet pun.Zai kata xpe boleh jalan sebab monyet tu berhenti.Aku pun teruskan pemanduan.Tiba-tiba zai menjerit cakap monyet tu melintas.Aku terus brek,tapi malangnya dah terlambat.Aku dapat rasa yang aku langgar sesuatu tapi aku tak boleh berhenti sebab kereta kat belakang laju.Dalam hati aku berdoa yang aku tak langgar monyet tu.Aku harap yang aku hanya langgar bonggol jalan.Aku berpatah balik sbb nak tgk kalau-kalau aku boleh selamatkan monyet tu.Tapi bila aku patah balik monyet tu dah terburai isi perutnya.Aku rasa bersalah teramat sangat.Lepas tu hilang selera makan.Aku rasa xde mood sebab asyik terbayang saat aku langgar monyet tu....

No comments:

Post a Comment