Pages

Wednesday, May 25, 2011

Hati-hati dengan kata-kata

Sebenarnya sudah agak lama aku perasan tentang seorang hamba Allah yang kerja sama tempat dengan aku ni.Dia sangatlah baik dengan aku tapi pada masa yang sama dia selalu lepaskan kata-kata seperti aku ni seorang yang keras kepala dan 'mental'.Aku sengaja diamkan diri tapi aku tahu agak tidak logik untuk seseorang yang kenal aku baru dua minggu di tempat kerja boleh berkata begitu pada aku.Aku pasti dia mendengar dari mulut orang lain.Aku paham yang mulut orang tak boleh ditutup tapi tak perlu berpura-pura extra baik dengan aku.aku bukan plastik!!Nak dijadikan cerita,semalam time lunch sekali lagi dia insist kata aku keras kepala depan semua orang.Aku membalas balik kata-katanya sambil hampir-hampir menitis air mata aku.Begitu mudah orang menabur fitnah dan begitu mudah juga untuk orang mempercayai fitnah.Hamba Allah itu terdiam dan tak terkata apa-apa.Aku tak takut kerana aku bukan di pihak yang salah.Aku dianiayai.Sedih rasa hati.Yang aku pelik,masih lagi nak berbaik-baik dengan aku.Hari ni boleh lagi hantar SMS pada aku.Sunggu pelik manusia ini.Sekiranya dia berniat tidak baik,semoga Allah sahaja yang membalasNya.

No comments:

Post a Comment